כבר מזמן ששם המותג, דף הפייסבוק או האתר האינטרנט של העסק שלנו לא מספיקים בכדי להשיג חפיפה מושלמת בין מיתוג, שיווק והעברה אפקטיבית של המסר אותם אנחנו והעסק שלנו מייצגים.
עיצוב לוגו הוא עולם בפני עצמו. בשנים האחרונות אנו נחשפים לאינספור של לוגואים יצירתיים ומקוריים שמשאירים את החותם במהירות אצלנו בזיכרון ומעלים את רמת החשיפה של העסק. אז מה הופך לוגו לכזה שיבדל אותנו מהמתחרים שלנו וישאיר רושם חיובי על הלקוח? הנה לכם 7 טיפים שיסייעו לכם ליצור את הלוגו המושלם.
- קשר חזק בין מסר לעיצוב – אחת המטרות העיקריות שלשמן אנו יוצרים לוגו עסקי נעוצה במסר אותו אנו רוצים להעביר. עיצוב לוגו טוב הוא כזה המקיים קשר בין המותג או העסק לבין הלוגו. הציור הגראפי חודר למוחו של הלקוח הפוטנציאלי ופשוט בעתיד כשהוא יזדקק לאחד או יותר מהשירותים שהעסק שלכם מציע, הוא ידע לעשות את הקישור הזה באופן אוטומטי.
לדוגמא: מדריכת כושר אישית שרוצה לשווק את עצמה בצורה יעילה, דואגת לכרטיס ביקור עסקי ועליו מצויר לוגו נחמד של שני אנשים – רזה ושמן עם חץ שעובר ישירות מהאדם השמן לרזה. אותה מדריכה הצליחה בלוגו אחד גם להעביר מסר וגם לשמור על עיצוב מקורי. המסר ייחרט בזכרונו של האדם שקיבל את כרטיס הביקור של אותה מדריכה וכאשר יתפנה להתחיל מסגרת אימונים חדשה, יש סיכוי גבוה שאותו לקוח יפנה לאותה מדריכה שכן היא מייצגת עבורו שינוי חיצוני, שזה אחד הדברים הכי חשובים לאנשים שנכנסים לכושר. - לוגו חייב למשוך את העין – הדוגמא הקלאסית לכך היא יצרנית הג׳אנק פוד הגדולה בעולם הלא היא מקדונלדס. את ה- M הגדולה כולנו כבר מזהים מקילומטרים וזה מה שנקרא לוגו שמושך את העין. הצבעים של הלוגו חדים ובולטים ולכן אנשים שנוסעים בדרכים ומזהים את הסמל מרחוק מקשרים את הלוגו ישירות להפסקת אוכל ושתייה.
- דגש על לוגו שיווקי – את המילה שיווק אנו שומעים בכל מקום. לוגו איכותי הוא לוגו שהמחשבה מאחוריו היא שיווקית. המטרה היא לחשוף את הלוגו ואת המותג לכמה שיותר לקוחות מה שיעלה את אחוזי המכירות וההכנסות של העסק. כדי שזה יקרה הלוגו חייב להיות מצד אחד פשוט כלומר קליט (לא מסובך להבנה) ומצד שני כזה שאפשר יהיה ל״הדביק״ אותו בכל האמצעים השיווקיים הקיימים בקלות.
- הלוגו מייצג את מי שאתם – מאחורי כל לוגו עומד מותג. כדי שמותג יצליח הוא חייב להיות מושתת על ערכים מסוימים. סוג של ״אני מאמין״ או אסטרטגיה שיווקית. כשהלוגו אותו אנו מעצבים מתחבר בצורה כזו או אחרת לסמלים או לתכונות המותג, מתקיים קשר וכך אנו שומרים על קו מנחה כללי שמאפשר לנו להראות ללקוחות שלנו אחידות, מסירות ודבקות במטרה. ללוגו יש איזשהו Say, הוא בא להגיד משהו שבעקיפין מייצג את המותג שלנו.
- ״עלית לי בזיכרון״ – כאמור כשמתקיים קשר בין המסר לעיצוב, יש סיכוי גבוה שאותו לוגו בו נתקלנו לראשונה, יישאר בזיכרון שלנו. יחד עם זאת, כדי לוודא שאותו לוגו עובר ומוחדר פנימה לתוך הראש של הלקוחות שלנו, חייבת להתבצע חזרה שלו בכל מקום. אם זה בכרטיס הביקור, בעמוד הפייסבוק, באתר, בחתימת המייל שלנו, בתערוכה מקצועית, בניוזלטר – בכל מקום הלוגו חייב להופיע וכך הוא פשוט חודר ונשאר בזיכרונם של האנשים שנחשפים אליו.
- הגבלה בצבעים – תסתכלו רגע על כל הלוגואים הכי רווחיים בעולם אם זה קוקה קולה, נייק או כל מותג אחר שעולה לכם בראש. המשותף כמעט לכולם (גוגל יוצאת דופן כי היא פשוט יכולה) זה שלאף אחד מהם אין יותר משני צבעים המאפיינים את הלוגו. שמרו על קו נקי של צבע אחד, שניים או גג שלושה – צבעים שמזדהים עם המותג שלכם ומשלבים אחד עם השני.
- כשרואים אותי יודעים למי אני שייך – כשאתם מפרסמים את הלוגו, חשוב שהלקוחות שלכם יידעו לעשות את השיוך בין הלוגו לבין החברה, העסק או המותג. לכן, אל תסתבכו, בחרו בעיצוב פשוט, נקי, מינימליסטי שפשוט עושה את העבודה.