מעגל מודפס הוא למעשה הלוח הירוק המוכר לנו מאין ספור מכשירים חשמליים כאלו ואחרים. על גבי אותו לוח ירוק אנחנו יכולים למצוא אין ספור רכיבים המולחמים עליו. לכל רכב אלקטרוני על גבי הלוח יש תפקיד ייעודי, מבט מקרוב יגלה כי אין בין הרכיבים השונים כל חוט מקשר ולמעשה הדבר המחבר ביניהם הוא פס נחושת אשר מודפס על הלוח עצמו. אותו פס נחושת משמש כמוליך החשמלי וברגע שהזרם עובר בתוכו כל הרכיבים יוצרים בסינרגיה מושלמת את התוצאה הרצויה.
בניגוד למעגל חשמלי רגיל, שבמקרה שלו כן קיימים חוטים רבים שנועדו לקשר בין הרכיבים השונים, במעגל המודפס אותה נחושת מבצעת את העבודה. ההבדל העיקרי בייצור בין המעגל הרגיל והמעגל המודפס הוא החסכון העצום בזמן. בעוד שבמעגלים רגילים משך זמן ההרכבה הוא ארוך יותר, במעגל המודפס העבודה מתבצעת ביעילות ובזמן קצר יותר משמעותית.
תהליך הייצור מתבצע בצורה הבאה: במקום שיהיה צורך לחבר את הרכיבים השונים בחוטים, מה שכאמור גוזל זמן יקר ומביא לעבודה מסורבלת שלעתים גם יוצאת לא כמו שצריך ואז נכנסים לסבב תיקונים – הדפסת מעגלים היא פעולה אוטומטית. לאחר שלב השרטוט, עושים שימוש במכונה ייעודית להדפסה, אותה יש לתכנת בהתאם. במעגל המודפס כל רכיב קבוע וידוע מראש ומיקומו לא משתנה, ואז כל שנותר לעשות הוא להפעיל את המכונה אותה תכנתנו בהתאם ולתת לה לבצע את העבודה.
חשוב מאוד לוודא ולהקפיד כי החומרים בהם עושים שימוש בתהליך ההדפסה הינם החומרים האיכותיים ביותר שניתן למצוא, החל מהרכיבים עצמם אשר ימצאו את עצמם בסופו של יום על הלוח ועד למכונה שתפקידה לבצע את ההדפסה בפועל. לאחר שהליך הדפסת הנחושת מסתיים, כל שנותר הוא רק להלחים את הרכיבים ללוח וכך אנחנו מקבלים את התוצאה הרצויה של מעגל מודפס.
ייצור של מעגלים מודפסים הינה עבודה שדורשת תכנון מוקדם, שרטוט נכון ואפקטיבי וכמובן ביצוע מדוייק.
חשוב מאוד לוודא כי אנשי המקצוע אשר נשכרים לבצע את העבודה בפועל משתמשים בחומרים האיכותיים ביותר שיש וכי רמתם היא גבוהה.