לפני שאתם מפרסמים את התכנים לאתר שלכם, לדף הפייסבוק או לכל מקום אחר, עליכם לשאול את עצמכם 2 שאלות חשובות: מה אני מנסה להשיג באמצעות תוכן זה? למי אני פונה?
עקרונית יש חלוקה די ברורה עבור שני סוגי תכנים דיגיטליים: תכנים אינפורמטיביים המנסים להציע ערך מוסף לגולש וכן תכנים שיווקיים שמטרתם להניע את הגולש לפעולה. בכתיבת בלוג או מאמרים לאתר וכן מאמרים להפצה נעשה שימוש בעיקר בכתיבה אינפורמטיבית. כתיבה זאת מעוררת את אהדת הגולשים אליכם ומציגה את הידע שלכם מתוך תודעת שפע בנדיבות וללא ציפיות לתמורה. התוצאה מקווה תהיה, יותר טראפיק ואינטראקציה על הטקסט שלכם לרבות: שיתופים, לייקים, תגובות וכן פניה ישירה “למומחה”.
אז מה בנוגע לתוכן שיווקי?
חשוב להבין שבכל כתיבה שיווקית מסוג זה או אחר כפי שהזכרנו, רצוי לשלב אלמנטים אינפורמטיביים
לצד מסרים שיווקיים. בכתיבה שיווקית אנו נותנים לעצמנו חופש להשיג המרות ועניין ככל שניתן וכמעט כל הדרכים כשרות לכך. תכנים שיווקיים המכילים כתיבה אינפורמטיבית לצד מסרים שיווקיים “רכים” ובוטים בהחלט נפוצים ולגיטימיים. תכנים שיווקיים נמצא באתר בדף הבית, אודות, דפי מוצר וכן בדפים ראשיים נוספים. כמו כן יכתבו מסרים שיווקיים גם עבור דפים נוספים כמו: ניוזלטר, דפי נחיתה, ברושורים ועוד. לכתיבה שיווקית נדרשים מספר אלמנטים מרכזיים שחייבים להופיע והם:
- טיזר – כל טקסט שיווקי הראוי לשמו נדרש לטיזר המעורר את תשומת ליבבו של קהל היעד. בדרך כלל מדובר בשאלה המנקרת במוחם של אנשים אלה כמו: “נמאס לכם לשלם עמלות מופקעות למנהלי תיק ההשקעות שלכם?”
- תועלות ללקוח – בדרך כלל נותני שירותים מתנהלים בסביבה תחרותית ולכל שירות יש שירות מתחרה. בכדי שיפנו דווקא אליכם, אתם נדרשים לשכנע שאתם יותר טובים ללקוח מהמתחרים ואת זה יש לעשות באמצעות תועלות. ציינו 3 סיבות טובות למה על הלקוח לפנות דווקא אליכם. זאת כי אתם יותר מהירים, יותר, זולים, יותר זמינים, יותר איכותיים, יותר קרובים גיאוגרפית וכו’.
- קריאה לפעולה – כאמור, מטרת הטקסט השיווקי זה להניע את הלקוח הפוטנציאלי לפעולה ואת זה עושים בדרך כלל בפסקה האחרונה של הדף שלכם. קריאה לפעולה נעשית בצורה אסרטיבית תוך שימוש במילות ציווי. “צור קשר עכשיו”, “השאר פרטים”, “שתף”, “בא אלינו” “הורד את האפליקציה שלנו” וכו’.
מלל שיווקי טוב נדרש להיות קולח ונעים לקריאה, נדרש ליצירתיות וענייניות. זאת עושים בין היתר באמצעות פניה אישית, משפטים קצרים וברורים וכן מבנה טקסט מאורגן. מידע נוסף על כתיבה שיווקית מרתקת ניתן למצוא בבלוג “שפיץ”.
כמה מילים על תוכן תדמיתי “רך”
בתקופה האחרונה מתחזקת מגמה של כתיבה תדמיתית יחצנית שאינה עושה שימוש בשיטות שיווקיות סטנדרטיות לכתיבה. כתיבת ניוזלטר חברי לצורך שימור לקוחות, כתיבה לקמפיינים של אאוטברין או טאבולה, בלוג וכו’. בכתיבה זאת נעשה שימוש זהיר ביותר בכל האלמנטים השיווקיים המתוארים למעלה, נחזק את הצד האינפורמטיבי ונשתדל להיות אובייקטיביים ככל האפשר. לעיתים נאלץ להיפרד מאלמנטים שיווקיים בוטים כמו קריאה לפעולה כשהמטרה המרכזית הינה שימור סטנדרט כתיבה גבוהה ואמינות ברמה עיתונאית.