בעשור האחרון כל הקשור אל האינטרנט התפתח בצעדים מהירים וניתן לומר כי כיום האינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. חיפוש מידע, קריאה ורכישה של מוצרים ושירותים שונים הם חלק מאותן פעולות חשובות שנעשות באמצעות החיבור לרשת ועל ידי כניסה לאתרי אינטרנט של עסקים וחברות שונות בישראל וברחבי העולם. נכון להיום ניתן לומר כי כל אחד חייב לסמן את הטריטוריה שלו בעולם הווירטואלי, הצעד הראשון לכך הוא על ידי רכישת דומיינים.
בונים אתר אינטרנט
כל חברה או אדם פרטי שמעוניין להציע את “מרכולתו” אם מדובר על מוצרים, שירותים, קטעי כתיבה וכל דבר אחר באינטרנט, צריך לעשות זאת על ידי אתר אינטרנט המייצג אותו. הצעד הראשון וזאת טרם תחילת בניית האתר הוא רכישת דומיינים. דומיין הם אותו שם מתחם אותו אנשים יזכרו ויקלידו על מנת להגיע אל אתר האינטרנט המבוקש. לכן, רכישת דומיינים חייבת לערב בחירה של שם קליט, קל להקלדה וכזה המשויך לאותו תחום, מוצר או שירות אותה החברה משווקת. אמנם רוב העסקים מעוניינים בדומיין בעל שם של העסק או החברה אך לא תמיד שם זה פנוי.
רכישת דומיינים- כיצד?
רכישת דומיינים היא פעולה פשוטה מאוד וזאת לאחר בחירת שם המתחם בו מעוניינים. כאן כל מה שצריך לעשות הוא לפנות אל אתר אינטרנט שמספק שירות זה, לוודא כי שם המתחם הנבחר אכן פנוי בסיומת בו מעוניינים, לשלם בכרטיס אשראי ולהמתין לאישור (בדרך כלל לוקח כמה שעות או יום עסקים לכל היותר) כי שם הדומיין אכן נרכש על ידכם. יש לקחת בחשבון כי בדרך כלל עסק שמציע רכישת דומיינים מציע גם שירותים נוספים ומומלץ לברר האם יש מבצעים מיוחדים לשירותים נוספים, כמו למשל אחסון של האתר, אבטחה שלו ועוד שיכולים להשתלם לכם.
כמה טיפים לבחירת שם דומיין:
מקוריות – חשוב מאד לבדוק האם השם שבחרתם זה לא שם שתפוס כבר עבור חברה אחרת או אולי נשמע דומה מאד לחברה קיימת. מומלץ לא להתסבך עם סוגיות משפטיות כאלה ולכן היו בטוחים שהשם שבחרתם לחברה ו/או הדומיין שלכם הינם מקוריים ב-100% ותוכלו להיות עם ראש שקט.
שם קליט – אתרים כמו יאהו, גוגל ובינג – מדובר במילים קצרות, שלא בהכרח יש להן משמעות, אך יחד עם זאת מאחורי אתרים אלו עומדים כמה מהחברות הגדולות בעולם. אין זה אומר שאתם הולכים להיות הגוגל הבאים, אבל בהחלט ניתן לחשוב על שם מקורי, גם אם חסר משמעות – עבור הדומיין שלכם.