התנועה האינטרנטית עברה שינויים משמעותיים בשנים האחרונות עם כניסת של מכשירי הטאבלט והסמארטפון, הלוקחים חלק בלתי נפרד מחיינו הן בזמן העבודה והן בשעות הפנאי.מאמר מאת Siteos – חברה המתמחה בהקמת אתרי וורדפרס רספונסיביים.
אם עד לא מזמן, היינו צריכים לאמץ את העיניים תוך חיפוש ארוך של המידע הרלוונטי לו אנו זקוקים, היום כמעט כולם מבינים את החשיבות של אתר רספונסיבי המותאם לכל סוגי המסכים והרזולוציות. אז מה בעצם מאפיין אתר רספונסיבי ולמה חשוב שיהיה לנו אחד כזה?
- גמישות מקסימלית – אתר רספונסיבי יודע להתאים את עצמו לכל סוג של מסך בין אם זה טאבלט, סמארטפון או מחשב נייד. ההתאמה מתבצעת בצורה אוטומטית ללא כל צורך בהתקנת תוכנה או ביצוע פעולות שונות. כאן אתם הורגים 2 ואפלו 3 ציפורים במכה. תחשבו על לקוח שיש לו מכשיר אנדרואיד ואייפד (טאבלט של אפל). אותו גולש נכנס לאתר שלכם דרך הסמארטפון אך בדיוק מסתיימת לו הסוללה. הוא פותח את האייפד ומנסה להגיע לאתר ממכשיר אחר. ברגע שהאתר שלכם רספונסיבי הרווחתם את אותו גולש ומנעתם סיטואציה בה הוא היה עובר לאתר מתחרה.
- מעוצב באמצעות קווים נקיים, פשוטים וברורים – כל הרעיון באתרים רספונסיביים הוא להקל על הגולש. כשהתוכן ברור וקריא, הרבה יותר קל להגיע לקהל היעד שלנו ולשמור אותו באתר זמן ממושך יותר מאשר אם היה נכנס לאתר מסורבל ולא נוח לפעולה .
- גרסא אחידה לכל כתובות האתר – האתר נגיש מאותן כתובות מה שמונע פיצול בין אתרים.
- ניצול מקסימלי של שטח המסך – זה אולי המאפיין החשוב ביותר, שכן עיצוב רספונסיבי מאפשר לשנות את מיקום התפריטים בהתאמה לרזולוציות ולקבוע שינוי במבנה האתר לפי מאפייני המכשיר.
- מיקוד בשיטת קידום אחת – אין צורך יותר לקדם כמה אתרים נפרדים. קידום מפוצל שותה לנו גם את הזמן וגם את התקציב השיווקי החודשי שלנו, ולכן כשאנו בוחרים באתר רספונסיבי אנו מתמקדים באתר מסוג אחד.
ברגע שבחרתם לשדרג את האתר שלכם או לבנות אתר רספונסיבי כבר יש לכם יתרון מובהק על כולם והוא היכולת שלכם להגיע לכולם. זה לא משנה אם יש ללקוחות הפוטנציאליים שלכם אייפון, אייפד או מכשיר אנדרואיד – אתר רספונסיבי מותאם לכל סוגי המכשירים מה שמאפשר לכם למקסם את החשיפה שלכם לרמות בינלאומיות וחשיפה מביאה לנו לקוחות חדשים. אם עד לא מזמן היינו עסוקים בלבנות אתרים מסוגים שונים בכדי להגיע להתאמה הזו, היום האתרים הרספונסיביים מאפשרים לנו להתמקד באתר אחד שיש בו הכל. עיצוב נקי, חווית משתמש אופטימלית, מידע פשוט להבנה וכמובן הנעה לפעולה במקומות המתאימים.
גוגל קובעת לנו את החוקים
העובדה שגוגל הפכה להיות המנחה של כולנו בכל מה שקשור לאינטרנט ולקידום אתרים ידועה לכל. לפני כמה שנים, גוגל המליצה לבעלי האתרים לעבור ולהשתמש באתרים רספונסיביים המאופיינים בעיצוב רספונסיבי, זאת בכדי למנוע מצב של כמה אתרים ובנוסף, להקל על הגולש ולספק לו חווית גלישה אופטימלית. ההצהרה הזו, הובילה בעלי אתרים רבים לבצע את אותה התאמה רספונסיבית בכדי למנוע מצב שגולשים עוזבים את האתר ועוברים בקלות למתחרים שלהם.