היום ניתן למצוא בשוק לא מעט מקדמי אתרים, חלקם מקצועיים ובעלי וותק וניסיון בתחום, בעוד אחרים בקושי סיימו קורס און ליין וכבר מוכנים להתחיל לצבור לקוחות. בשל התחרות הגדולה שנוצרה בתחום, לא מעט מקדמי אתרים מוכנים להוריד את המחיר ולהציע חבילות קידום זולות ומשתלמות. לעיתים מדובר על מקדמים מקצועיים אשר מעוניינים לחדש את מאגר הלקוחות שלהם, ואילו בפעמים אחרות מדובר על מקדמים ללא שום ניסיון אשר מעוניינים להפוך אתכם לשפני הניסיון שלהם. לכאורה, אנשים רבים יחשבו כי אין בכך שום דבר רע, היות והם מציעים את שירותיהם תמורת מחיר נמוך, אך חשוב לזכור כי בתחום קידום האתרים כל טעות עלולה לעלות לכם ביוקר. מי שלא פועל לפי הכללים של גוגל, עלול לגרור את האתר לסוף רשימת התוצאות. לכן חשוב להישאר דרוכים, ולא לנסות לחסוך דווקא כשמדובר על אחד התחומים החשובים ביותר בשיווק העסק שלכם.
מקדם אתרים בזול – ממה כדאי להיזהר?
כל אחד מעוניין מצד אחד להגדיל את ההכנסות של העסק שלו, אך מצד שני להקטין את העלויות. עם זאת, חשוב לזכור כי קידום האתר של העסק נחשב להוצאה חשובה שאין לזלזל בה ואין לנסות לחסוך עליה. כמובן שאין צורך לעבוד עם מקדם האתרים היקר ביותר בשוק, אך מצד שני כדאי להיזהר כאשר מקבלים הצעת מחיר זולה מידי. על מנת למנוע עוגמת נפש מיותרת, חשוב לבדוק את האתר האישי של מקדם האתרים. מקדם אתרים רציני ישקיע באתר שלו, הוא יכיל בלוג ומאמרים מקצועיים, תמונות ומידע רלוונטי. כמו כן, חשוב לבקש ממקדם האתרים דוגמאות לאתרים שהוא קידם מאפס, ולא רק דוגמאות לאתרים שכבר היו במקומות גבוהים. לאחר מכן, מומלץ ליצור קשר עם הלקוחות ולוודא כי הם היו מרוצים מהשירות והמקצועיות של המקדם.
לסיכום, מקדם אתרים בזול נחשב לחלומו של כל לקוח, אך עם זאת כדאי תמיד להיזהר ולברר לגבי הידע והניסיון של המקדם. כדאי תמיד לבדוק היטב את החוזה, ולוודא כי לאחר סיום ההתקשרות בין הצדדים הקישורים והמאמרים השונים לא יורדו מהרשת, על מנת למנוע מצב שבו האתר ידרדר במורד רשימת התוצאות.