אין זה מפתיע שיש קשר חזק בין טכנולוגיה על מרכיביה השונים לבין מכירות באינטרנט. אנחנו לא יכולים להפריד בין השניים, הרי מתוך התפתחות הטכנולוגיה, נוצר האינטרנט והאפשרויות לבצע פעולות שונות דרכו. בין היתר, גם כל מה שקשור למכירות.
אך במהלך השנים, כל הנושא של המכירות באינטרנט באופן ספציפי, השתכלל, התפתח, הפך להיות הרבה יותר מקצועי ואיכותי, בין היתר בזכות השינויים והשיפורים בטכנולוגיה. צריך לומר, זה בא לידי ביטוי בצורות שונות, בין אם דרך סקירת המוצר, תהליך החיפוש שלו באתר, הרכישה וכל מה שמתבצע לאחר מכן, מהרגע בו אנחנו משלמים עליו ועד לשלב בו המוצר מגיע אלינו ביתה.
לפני שאנחנו נציג כמה רעיונות ואלמנטים טכנולוגיים שמשפרים את תהליך המכירות באינטרנט, חשוב להדגיש כאן היבט מסוים והוא, מדובר בתהליך מתפתח, תהליך שלא נפסק אלא אנחנו יכולים לראות כל הזמן שינוי ושיפור שלו. עולם המכירות באינטרנט לפני עשרים שנה לא דומה לעולם של היום, למרות שמדובר בתחום חדש יחסית ואולי בגלל זה, אנחנו יכולים לראות שיפורים ועדכונים ניכרים בתחום.
אילו כלים טכנולוגיים יכולים לעזור לנו
ראשית, היום אנחנו יכולים לסרוק כל מוצר בצורה פשוטה, ולדעת את כל המידע שנמצא עליו, אנחנו יכולים להעביר את המידע הזה בצורה קלה וברורה באמצעות כלים מכירתיים מתקדמים לכל מי שאנחנו רוצים, לכל מערכת.
שנית, אנחנו יכולים לדעת בכל שלב איפה נמצא המוצר. מהרגע בו מזמינים אותו ועד לשלב בו הוא יוצא אל היעד שלו. אפשר לדעת איפה בדיוק הוא נמצא ומתי הוא יגיע אלינו.
שלישית, כל תהליך הרכישה מתבצע באופן מאוד ברור, נוח, מאובטח, אנחנו מקבלים עדכון על הרכישה, הן דרך המייל והן דרך הודעה לסלולר ובכל צורה אחרת שמתאימה לנו. כך אנחנו יכולים לקבל את כל הפרטים והאישורים על הרכישה שביצענו.