פתיחת עסק מצריכה אלמנטים רבים שבעל העסק חייב לשים אליהם לב בפתיחתו. כיום, רבים העסקים שנכשלים וזאת עקב אי תשומת לב לפרטים וההכנה שדרושה וזאת ממש לפני הפתיחה . אז מה צריך לעשות לפני שפותחים עסק? במאמר הבא נפרט לכם את כל מה שדרוש.
מחקר שוק – מחקר שוק הוא הא’ ב’ בפתיחת עסק. מחקר מסוג זה דרוש כדי להבין מה קורה בשטח עוד לפני שאתם פותחים את העסק. מחקר זה הוא בעצר סקר שוק ובדיקה שמטרתה להבין מה קורה בשוק, האם המוצר שאתם רוצים לשווק נדרש, האם יש לו ביקוש, מיהו קהל היעד שלכם, כיצד כדאי לשווק את המוצר, מי המתחרים בשוק ועוד. באמצעות המחקר בעלי עסקים בודקים האם כדאי להם בכלל לפתוח אם העסק ומה הסיכויים שלהם להצליח. ללא ביצוע המחקר הזה ניתן להפסיד כסף רב – ולכן חשוב לבצע אותו על ידי חברות המתמחות בביצוע מחקרי שוק ועיבוד נתונים מסוג זה.
בדיקת המיקום של העסק – אחד האלמנטים הקריטיים לפתיחת עסק הוא המיקום שלו. כאשר אתם פותחים עסק חשוב לבדוק את המיקום שלו ולשים לב כי הוא טוב. מיקום של עסק הינו קריטי לקיום שלו ויש לבחור במיקום טוב. אם אתם פותחים לדוגמא חנות פיזית, חשוב שהיא תמוקם במקום מרכזי ונגיש ולא במקום שכוח אל שאנשים לא עוברים בו. עוד חשוב שהיא תמוקם במקום תוסס ובו חנויות דומות ויש לפתוח אותו במקום נגיש.
פרסום העסק – עוד יש לדאוג לפרסום ושיווק העסק. כיום ישנן מגוון פלטפורמות חינמיות לשיווק העסק בין אם מדובר בשיווק ברשתות החברתיות, לשיווק ופרסום על ידי נטוורקינג וקבוצות. את העסק שלכם חשוב לפרסם בכמה שיותר פלטפורמות ולהפיץ את הבשורה על ידי יחסי ציבור ופרסום מפה לאוזן. עוד חשוב להשקיע חלק מהתקציב בפרסום ממומן.
גיוס משקיעים – נסו לגייס משקיעים לפתיחת העסק. מכיוון שהכלכלה בישראל אינה בריאה, וכל יום עסקים כורעים תחת נטל המיסוי הכבד והקושי להתקיים: חשוב לנסות לגייס יזמים ומשקיעים בעסק שלכם. בכך תוכלו להשקיע בעסק, ואם העסק ייסגר לא להפסיד את כל כספכם.