המקום הטוב ביותר להתעדכן בחידושי האופנה האחרונים ובטרנדים הלוהטים המתגבשים, הוא הרשתות החברתיות.פוסט אורח לחובבי האופנה מבינכם, באדיבות אתר לול פאשן המציע רכישת בגדים באינטרנט.
להבדיל ממגזינים יוקרתיים ובתי אופנה, אשר מקדמים את האג’נדה והמותגים שלהם, לעיתים על חשבון אמינות וחיבור לקיים, הרשתות החברתיות מספקות לך תמונת מצב אמיתית וחיה, של אנשים אמיתיים סה”כ. מבין כל הרשתות החברתיות, הרשתות החברתיות הויזואליות, אינסטגרם ופינטרסט, מספקות לך אפשרות קלה ומהירה לקבל מושג אופנתי, ואף, בעזרת מעקב מתמשך, לזהות טרנדים אופנתיים במהלך התהוותם.
איך מזהים טרנדים?
כיצד מבדילים בין תופעה חד פעמית, לבין הסנוניות הראשונות, האדוות הראשוניות, אשר מבשרות את בואו של הגל הגדול והאמיתי, הטרנד?
הנה מספר טיפים:
- הישארי מעודכנת – אצבע על הדופק תאפשר לך לזהות מיני טרנדים קטנים, שמתגבשים לטרנד גדול. במקרים כאלה, לרוב, מדובר ביוזמות עצמאיות של גולשים וגולשות מקוריים, שחיפשו דרך לבטא את האינדיווידואל שבהם. אם ראית משהו שמצא חן בעיניך, אמצי אותו, צלמי, והנה, גם את כבר עולה על הנתיב הבטוח להפוך לאושיית אופנה. J
- מגוון רחב – כאשר מדובר בטרנדים קטנים שצצים בתפזורת, במספר מקומות מנותקים וחסרי קשר ביניהם, סביר להניח שמדובר במגמה בהתהוות. אם אנה מרוסיה פרסמה תמונה שלה בשמלת נקודות, ובאותו הזמן גם אינגה משוודיה, רוב הסיכויים שתוך מספר ימים, גם רות מאנגליה ושירן מישראל תעשנה זאת (ע”ע סלפיז, DuckFace וכד’). לכן, פיזור רחב של אנשים ממדינות שונות ובגילאים שונים שאת עוקבת אחריהם בפינטרסט וגם באינסטגרם, יכול לתת לך את האינדיקציה על המגמה המתהווה.
- מיקוד – מכירה את המשחק הזה שבו את רואה תמונה, וחבויים בה פריטים נסתרים שאת צריכה למצוא. כאשר מישהי מעלה תמונה באינסטוש או בפינטרסט, גם אם היא איננה עושה זאת בכוונה, תת המודע שלה, לרוב, יגרום לה להבליט את הייחוד שבתמונה (למשל, עניבות פפיון לנעליים שהכינה בעצמה, או צביעה מיוחדת לציפורניים שלה). אם תחפשי בתמונות את הפרטים הייחודיים, תוכלי לזהות את הייחוד. בתחילה, יהיה לך קשה “לפרק” את התמונה הכוללת ולמצוא את המרכיב המובלט-מוסתר, אבל עד מהרה, זה יהפך לחוש אצלך.
- סלבס, סלבס ועוד סלבס – הטיפ הבא הוא מובן מאליו וחשוב מאוד בזיהוי טרנדים אופנתיים. למקרה שלא ידעת, סלבס מכתיבים (וממציאים) מגמות אופנה חדשות. מעקב צמוד (הלו, מעקב באינסטוש, לא סטוקינג אמיתי, רק שיהיה ברור, כן? J ) אחריהם ואחרי התמונות שהם מעלים, יכול לרמוז לך על מגמות מתהוות (רוצה תזכורת? נינט טייב והפונינט, למשל).
בקיצור:
אם את נהנית להפעיל את המוח ולחשוב, ולא רק לקנות בגדים כי X או Y לובשת אותם, זיהוי טרנדים של אופנה בהתהוות, יכול להפוך עבורך בילוי מרתק לשעות הפנאי. מי יודע? אולי, פעם, תהיי מכתיבת אופנה בעצמך… 🙂