אחד הדברים החשובים בכל אתר אינטרנט הוא נראות האתר, חווית המשתמש בו, וכן הנעה לפעולה שאותה נרצה לקבל מגולש הקצה, כדי שזה יעשה את הפעולה שלשמה הובא אלינו אל האתר. אם חווית המשתמש User Experience תהיה טובה, הרי שהגולש יעשה את הפעולות שנרצה לקבל ממנו
על חשיבות של UX במוצר |
ראשית, נבין את ההגדרה של מהו בעצם חווית המשתמש (UX) שאותה כל אחד ואחד רוצה שיהיה באתר שלו. חוויית משתמש (User Experience) עוסקת בחוויה וברגשות של הגולש, כשזה בא באינטראקציה עם המערכת שמולה הוא עובד, עורך, קורא, משתמש.
חווית המשתמש מושפעת מממשק משתמש, עיצוב הממשק, אסטרטגיה, שיווק וטכנולוגיה וגם לתחושות ולרגשות אנושיים. חשוב לזכור שאנשים הם שונים אחד מהשני ומה שיתאים למשתמש אחד לא בטוח שיתאים למשתמש אחר.
איך לגרום לגולש להישאר כמה שיותר זמן באתר שלנו? |
הדרך הטובה ביותר ליהנות מאתר שמושך אליו תנועה ערה מדי יום היא הצבת המבקרים במרכז תשומת הלב והתמקדות ביצירת חווית משתמש מעניינת, איכותית ומשובחת במיוחד (קראו על קורס חווית משתמש). מומחי שיווק מדגישים אף הם את חשיבות אפיון ועיצוב חווית משתמש ככלי מרכזי להפיכת הגולש ללקוח נאמן וקבוע.
אם גולש אהב את האתר שלנו בצורה כה חזקה דווקא בגלל חווית המשתמש שבו, הרי שהוא יבקר אצלינו כפול פעמים גם אם התוכן שלנו אינו מהמשובחים ביותר. אם גולש נמשך לתוכן ולחוויה בגלישה, ותוכן לא ממש קיים אצלנו (אם אנו חנות מקוונת למשל) הרי שחווית המשתמש, תעשה בשבילנו את העבודה
חווית משתמש לאתרים מסובכים ומורכבים |
ישנם המון אתרים, בעיקר אלו של בנקים ואתרי ממשל, אשר הממשק בהם הוא נוראי, וכל גולש שנכנס לבקר בהם מאבד מהר מאוד את הסבלנות, רק מקושי התמצאות בתוך האתר – ויוצא ממנו. ממצב כזה נרצה לברוח כמה שיותר ולעשות שינוי באופן מהיר כדי למזער נזקים של בריחת גולשים
עם סידור נכון של כלי הממשק באתר בעזרת עיצוב UX (User Experience) נראה שינוי גדול בכל מה שקשור לתנועה חוזרת באתר שלנו, מה שיקדם אותו יותר, גם מבחינת מנוע החיפוש.