אתר מסחרי או אתר תדמית הוא אתר שמוכר סחורות ושירותים. התוכן באתר יכול להיות על כל דבר, למשל, אופנה, אוכל, יופי, מכוניות וכו’. זה יכול להיות בלוג או מגזין. אין כלל מוחלט לגבי אתרים שיכולים להיחשב מסחריים או לא מסחריים. ההחלטה האם האתר מיועד לעסקים או לשימוש אישי היא באחריותו הבלעדית של בעל האתר. כדאי לקרוא מידע נוסף בנושא אתר תדמית VS אתר מסחר באתר NPCoding.
בניית אתר מסחר לעסק
האתר המסחרי הוא אתר אינטרנט המציע מוצר או שירות. האתר נועד למשוך לקוחות ולגרום להם לבצע רכישה. התוכן באתר צריך להיות שימושי ופשוט, כך שהלקוחות ירצו לקנות את מה שהוא מציע. גם עיצוב האתר צריך להיות אטרקטיבי ומושך, כך שלגולשים יהיה קל לנווט ולהשתמש בו לעתים קרובות ככל האפשר. האתר צריך לתת מידע גם על המוצר שהוא מציע. האתר יכול להיות חינמי או בתשלום, והתוכן בו צריך להיות שונה לפי האם הלקוח משלם על משהו או לא. למשל, אם חברה רוצה למכור מוצרים יקרים, אז היא תפרסם מאמרים איכותיים שכתובים בצורה שמעניינת אותה. אם הם רוצים למכור את המוצרים שלהם בזול מספיק, אז הם עשויים לייצר רק תוכן באיכות נמוכה שלא מעסיק הרבה לקוחות .
האתר צריך להיות רספונסיבי, כלומר עליו להתאים את התוכן שלו למכשירים שונים. לדוגמה, ייתכן של אתר אינטרנט יש רק את החלקים שלו שמתאימים לטאבלטים ולסמארטפונים, אבל לא את החלקים האחרים. תהליך בניית אתרי מכירות משלב רספונסיביות גם עם SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש). הדבר דומה להפיכת תוכן לזמין בשפות שונות בו-זמנית. זה יכול לעבוד כאשר לחברה יש מספר שירותי שפות בראש.
מתי נסתפק באתר תדמית?
אתר תדמית הוא ברירת המחדל של מרבית בעלי העסק. הוא כולל בלוג מאמרים, מספר עמודים ראשיים, מידע על השירותים של העסק ועל בית העסק עצמו וזהו בגדול. הוא אינו כולל חנות המאפשרת רכישה אונליין.