כשהמכשירים מתנהגים כמו ילדים – איך להתמודד עם שגיאות לא ידועות
שגיאה לא ידועה? זה כמו כששואלים אותך מה תכננת לעשות היום, ואתה מתכונן לפרוץ לגלקסיה של פירות קיץ ובסוף מגלה שאין לך מושג. למרבה הצער, המחשבים והטלפונים שלנו לא שונים בהרבה – הם גם לפעמים מודיעים לנו על שגיאות שלא ברור מאיפה הן הגיעו, כאילו מישהו שיחק בהם בלילה וגרם להם להרגיש מאוד לא נוח. ילד, מתוסכל, ומלא בציניות. אז מה עושים כשמופיעה שגיאה לא ידועה? יאללה, בואו נתחיל!
למה המכשיר שלי לא נכנס? 5 סיבות משעשעות
שגיאות לא ידועות, כמו שוטף רזרבות של תקלות, יכולות להיות ממש מתסכלות. בואו נבחן חמש סיבות אפשריות לכך שהמכשיר שלכם מסרב לשתף פעולה:
- תקלות חומרה: אתם הייתם רוצים שיאמרו לכם זה לא אתם, זה אנחנו? אז לפעמים המכשירים פשוט מתעייפים. מעבד חם מדי, זיכרון חסום – טרן טרן!
- עדכונים חסרים: מי לא שוכח לעדכן? וחרצית לא יכולה להגיע בלי צלחות, אז גם המכשירים שלנו לא מתפקדים כמו שצריך בלי עדכונים.
- תוכנה מפונקת: יש לכם תוכנה שמרקיעה שחקים? לפעמים היא צריכה זמן מיותר כדי להתאפס ולחזור לכושר.
- טעינה ושפיכת המכשיר למים: אל תתפסו אותנו בצחוק, אבל מים הם לא החברים הכי טובים של מכשירים אלקטרוניים. זה כמו לנסות לתלות כביסה ביום גשום.
- סיסמאות לא נכונות: עשיתם את זה שוב! אתם בטוחים שסיסמתכם היא “123456”? זה כמו לנסות לפתוח דלת סודית עם מפתח שרק בדימיון יכול להימצא.
מה לעשות כשלמכשירים יש תסמונת חוסר שיתוף פעולה?
רגע, לפני שאתם מתחילים לשבור את המקלדת, יש מספר צעדים שיכולים לעזור לכם לשוב למצב עבודה, לא כמפקחי בית הספר אלא כאוהבי טכנולוגיה. נבדוק כיצד לנהל את המצב עם החלטיות!
1. הפעל מחדש
וכשאנחנו אומרים “הפעל מחדש”, אנחנו מתכוונים לזה באופן מילולי. זה כמו לקחת נשימה עמוקה אחרי מרגוע. פתאום, כל הבעיות מתמוססות באוויר!
2. בדקו עדכונים
כשהמכשיר שלכם כמו ילד ביקורתי, הוא צריך עדכונים! לא צריך לאכול רק נוגט – תכללו בו גם ויטמינים.
3. נקה את המכשיר
עכשיו, זה לא אומר לשפוך חומרי חיטוי על המסך (אנחנו לא רוצים שהמכשיר יגיש מאה מודעות לתרבות הנטישה). אבל כן כדאי למחוק אפליקציות שאתם לא משתמשים בהן, כאילו אתם זורקים בגדים ישנים מהארון.
4. שווי את התוכנות שלכם
זה הזמן לבדוק אם יש תוכנות שיכולות להפריע אחד לשני. גירושים באווירת אפליקציות לא עושים טוב למכשיר שלכם!
שאלות ותשובות – החלק שכולנו מחכים לו!
- מה לעשות אם הבעיה חוזרת? אם היא חוזרת כמו בומרנג, יש לכם כנראה תיקול שזועק למומחה. פנו לתמיכה טכנית.
- האם אני יכול לתקן את זה בעצמי? לפעמים, כן. לעיתים אחרות – בהחלט לא. הכל תלוי במיומנויות שלכם ובמהות הבעיה.
- כמה כסף זה יעלה לי? תלוי! זה יכול לנוע משואב והאט אופן הכנסה גבוה. לכו על מומחה שיסביר את המקרה.
- האם זה מסוכן להשאיר את המכשיר ככה? אולי לא כמו לרכב בלי חגורת בטיחות, אבל בהחלט – יותר טוב לא לסכן את הנתונים שלכם.
- מה אם אני אעשה את כל זה וזה לא עוזר? הגיע הזמן לשקול אם אתם צריכים מחשב חדש – זה כמו להחליף נשק במשחקי כידון.
סיכום – כיצד למנוע שגיאות לא ידועות בעתיד?
סוף סוף הגענו לסוף המאמר, שבו נחשב ונסכם את הכל במילים פשוטות – שגיאות לא ידועות הן כמו חורף מתמשך; אם תקפצו על ההזדמנות ותתחזקו את המכשירים שלכם, תצליחו למנוע אתן בעתיד. שמרו על ניסיונות עדכוני תוכנה, החליפו סיסמאות משעממות, ווידאו שאתם נתמכים היטב עם תוכנות עדכניות.
אז, האם אתם מוכנים לנסות להתמודד עם כל “שגיאה לא ידועה” שמתגלה מלפניכם? אם לא, אין לי מה לאמר – אני אחכה פה עד שתשובו.