סרטים יכולים להיות יותר מאשר דרך להעביר את הזמן, פעילות פנאי ותו לא. ולא צריך להיות אנשי קולנוע או מומחי אנימציה, כדי לדעת בגדול מהו סרט דרמטי ומהו סרט אקשן, מהו סרט תדמית וידאוהד ומהו סרט הדרכה. אך מהם בדיוק סרטים פרסונלים, זו כבר שאלה למתקדמים. נסביר לא רק מהם הסרטים הללו אלא גם למה הם מיועדים.
הפקת סרט בגישה חדשנית
על פי רוב, סרטים פרסונלים הם סרטים בעלי מוטיבציה מסחרית שיווקית, עם פנייה אישית לנמען. מדובר בהפקה בגישה חדשנית, גישה זריזה יחסית של סרט מקצועי, תוך שימוש בתמונות קיימות, לעיתים שילוב אנימציה ובהתאמה לרשימת לקוחות או נמענים. כל סרט שמגיע ללקוח עשוי להיות ייחודי ומותאם למאפייני הלקוח הסופי.
את הסרטים הללו מתאימים לצרכיו של הלקוח, באופן כזה שקהל המטרה (הלקוחות של מזמין הסרט) יגיב בחיוב למסרים השונים. הסרטים הפרסונליים לא מיועדים דווקא להקרנה על מסך גדול או בפלטפורמות הרגילות. מקובל להעביר אותם לנמענים דרך מייל או בהודעה, לסלולר. וכעת, למה באמת מיועדים סרטים פרסונלים? ניתן לענות על כך בכמה דרכים, למשל:
- יצירת תשומת לב ועניין בקרב לקוחות – בהשוואה לשליחת מייל שיווקי או הודעה שיווקית, ההיענות לתוכן של סרטים פרסונליים גבוהה בהרבה.
- העברת מסרים בצורה נגישה וידידותית – סרטים מסוג זה יכולים להעביר את המסר הרצוי, בצורה מאוד יעילה, פשוטה להבנה וישירה.
- פניה אישית – הסרט פונה בצורה אישית לכל נמען, עם הצעה שיווקית ייחודית. במילים אחרות, מערכת חכמה משלבת בין קהל הצופים (צופה ספציפי), לסרט ייחודי שיוצג.
- תוצאות שיווקיות – מטרת העל בסופו של דבר היא להביא לתוצאות שיווקיות ברורות, עם גידול במכירות או הנעה לפעולה, כגון פניה לקבלת שירות.