חושבים על הקמת חנות אינטרנטית, או שכבר עברתם לשיטת תשלום מקוונת באתר הקיים? כדאי שתשימו לב שמתקיימים באתר שלכם מספר כללי אצבע עיקריים:
1. תיאור מדויק של המוצרים
מעבר לפירוט מלא ככל האפשר של המוצרים שלכם (אם כי לא מדי, כדי שלא להתיש את הגולשים), יש לקחת בחשבון כי פירוט מדויק אודות המוצר הוא לא רק מחויב המציאות כדי למשוך לקוחות ולכבד אותם, אלא הדבר חשוב גם מבחינה משפטית: כאשר אתם מפרסמים מוצר למכירה אתם למעשה נכנסים לקטגוריה משפטית חדשה, ומוטלות עליכם מעכשיו מגוון אחריויות – בהן בין היתר אמת בפרסום.
2. בדקו שכל תבניות הטקסט מלאות ונכונות
בשונה מאתרי תוכן, אתרי E-commers עם פתרונות סליקה באינטרנט משלבים טקסטים באופן שנראה לעתים ספוראדי ברחבי האתר והדפים השונים בו, ולכן חשוב מאד לוודא כי לא השארתם אף טמפלייט ריק (כך שיופיע מלל כמו “כאן תופיע שורת פירוט” וכיוצא בזה). כמו כן, כדאי לעבוד מספר פעמים על כל אותם באנרים המכילים מלל ולבדוק לא רק שהם מלאים, אלא שהם גם מנוסחים נכון וללא טעויות כתיב. הרבה פעמים יש נטיה “לחפף” בטקסטים הקצרים, בעוד שדווקא הם החשובים ביותר.
3. שמרו על עיצוב פשוט
עיצוב האתר שלכם חייב להיות כמובן מושך, מסוגנן ומתאים לקהל היעד, אולם חשוב לא פחות לדאוג שלא יקרה עומס ב”עיצוב יתר”: על האתר להיראות מובן ופשוט ככל הניתן, כך שהגולשים לא ילכו בו לאיבוד או ייבהלו מהעומס וחלילה לא יעזבו אותו בשל כך.
4. משפצים אתר קיים? כך תעשו זאת נכון
אם אתם לא עונים לקטגוריה של הקמת חנות אינטרנטית מאפס ואתם משפצים אתר מכירות ישן לאור הכללים האמור לעיל, או שאתם מעוניינים לשדרג אתר תדמית ולהוסיף לו לראשונה אפשרות של מכירה מקוונת – חשוב להבין לאיזה עולם אתם נכנסים כדי לדעת לאן לשאוף: חפשו אתרים מכירות מתחרים וגם כאלה שאינם (לא מהתחום שלכם) ונעזרים בשירותים של חברת קידום אתרים, ובדקו כמה מוצרים מוצעים למכירה בדף נתון, מהן הפרופורציות ומה מקובל להציג (אל תחסכו בכמות התמונות למוצר!). זכרו כי חשיבה מחוץ לקופסה היא טובה ורצויה, אולם בגבולות הז’אנר וכל עוד הדבר נעשה בטוב טעם ובאופן שאכן קולע לקהל היעד.