אחד הטרנדים המובילים כיום בתחום פיתוח אפליקציות הוא זיהוי קולי. הימים בהם אפשר יהיה לדבר אל המכשירים האלקטרוניים שלנו ולקבוע איתם סידורים, פגישות, לחלק להם משימות ועוד – אינם רחוקים. ממש עולם סייבר, עולם מתקדם של יחסים בין רובוטים לבני אדם. מדובר בדבר הבא בכל הקשור לשירות לקוחות, טכנולוגיות מתקדמות או עבודה באינטרנט. ב-20 השנים האחרונות חלו התפתחויות מדהימות בכל מה שקשור לעבודה על מחשב / טלפון: עכבר, מקלדת, זיהוי על פי פנים – ועכשיו כבר לא צריך לגעת. אפשר לדבר. המשמעות: אפשר לדבר עם המחשב בשפה שלנו, הוא יבין ויענה!
כולנו מכירים את התוכנות הטלפוניות – אבל מעתה העתיד כבר כאן
פיתוח אפליקציות שאפשר לשוחח איתן הן מוצר שקיים בשוק בערך 20 שנה. טלפון קווי ברכב, למשל, שאפשר היה לבקש ממנו לחייג הביתה או למשרד היה טרנד פופולארי בארה”ב בשנות ה-90. בשנים האחרונות כולם מכירים את סירי, האפליקציה שהיא למעשה מעין שירות תזכורות, מזכירה אישית ואסיסטנט בו זמנית. “איך אפשר לעזור לך הבוקר?”, היא שואלת, ועונים לה בחזרה עם המשימה. היום המערכות הרבה יותר מתוחכמות, וחברות פיתוח אפליקציות עושות עבודה מאומצת כדי להגיע למצב שאפשר יהיה לעשות עם האפליקציות האלו כמעט כל דבר, באמצעות דיבור. גם כאן בארץ ישנן אפליקציות שעובדות על זיהוי קולי.
החידושים המשמעותיים של היכולות הטכנולוגיות האלו הם בעצם – יכולת להתגבר על טעויות תחביר, קול לא ברור או מבטא, ואפילו שגיאות של ממש או עירוב בין שפות. אלו הם אתגרי בינה משמעותיים מאד, שרק תוכנות חכמות מאד יכולות להתגבר עליהם, אבל זה לא מדע בדיוני. העתיד כבר כאן.
איך זה עובד?
למשל תתקשרו לבית קפה להזמין פסטה. האפליקציה תשאל אתכם מה תרצו, ואתם תגידו “פסטה עם פטריות”. אבל אם תשאלו למשל – איזה אפשרויות יש, המערכת תצטרך להבין את השאלה ולהציע אפשרויות. אנחנו מכירים מקרים דומים למשל, באפליקציות של חנייה למשל – אז צריך להגיד שם של עיר או רחוב. אכן, קורות טעויות רבות – והפיתוחים עוד דורשים שיפור. זה דבר מדהים, ואנחנו עתידים למצוא הרבה מאד הפתעות בעתיד הקרוב.